OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Úvodní stránka » Aktuální články » LCD TFT Displej 3.2" a jeho praktické použití

LCD TFT Displej 3.2" a jeho praktické použití

Základem uživatelského rozhraní je kvalitní zobrazovací a ovládací prostředí, které poskytne dostatečný přehled informací pro uživatele a taky jej intuitivně navede k funkcím, které potřebuje zobrazit nebo ovládat. Při dnešních cenách dotykových LCD TFT displejů se nevyplatí příliš řešit nějakou mechanickou stránku daného zařízení - klávesnice, tlačítka - mechanické uchycení, otvory v panelu apod. V podstatě dnes stačí na zařízení jeden jediný otvor - a to na dotykový displej a vše ostatní je již věcí programového kódu. Pro práci s dotykovými displeji používám ve svých projektech až na výjimky vynikající knihovnu UTFT. Následující příklad demonstruje, jak snadné je vytvořit prostředí podobné např. populárnímu iPhone jako velmi hezký uživateský interfejs. Pro tyto a podobné aplikace využijeme desku Arduino DUE kvůli rychlosti komunikace s displejem a velikosti aplikační paměti.

 

 

Propojení LCD TFT displejů s Arduino DUE není nikterak složité, protože jak displeje, tak Arduino DUE jeden na 3.3V úrovních a tak není potřeba žádné náročné konverze z 5V systémů na 3.3V. Nicméně, jak už to tak bývá, nic není úplně jednoduché a Arduino DUE má úplně jiné rozložení pinů na svém zadním konektoru, než LCD TFT displeje - zde existuje určitý standard a je v podstatě jedno, zda držíte v ruce 2.4", 3.2" nebo dokonce 7" displej - vše je napinováno stejně, ale prostě jinak, než by bylo potřeba. Nezbývá, než použít velmi jednoduchý převodník, který lze zakoupit v našem e-shopu. Tento převodník dává do souladu mapu pinů Arduino DUE a LCD TFT displejů, navíc využívá ISP rozhraní pro komunikaci s SD kartou. 

 

Zkušební kód

Na následujících řádcích uvádím pouze inicializaci displeje 3.2" s Arduino DUO tak, jak jej používám ve svých projektech. V některém z dalších článků podrobněji rozeberu příklad dotykového ovládání a zobrazování na tomto displeji. 

  

#include <UTFT.h>
#include <UTouch.h>

UTFT          myGLCD(TFT01_32, 22,23,31,33);
UTouch        myTouch(25,26,27,29,30);

extern uint8_t SmallFont[];
extern uint8_t BigFont[]; 


void setup() {
  
  myGLCD.InitLCD(LANDSCAPE);
  myGLCD.clrScr();
  
  myTouch.InitTouch();
  myTouch.setPrecision(PREC_MEDIUM);

  myGLCD.setFont(BigFont);
  myGLCD.setBackColor(0, 0, 0);
  myGLCD.setColor(VGA_RED);
  myGLCD.print("TEST", CENTER, 50)

}

void loop() {

}

Protože tento display vyžaduje specifické nastavení knihovny UTFT, stáhněte si apliakční balíček s upravenou knihovnou a jedním hezkým grafickým příkladem z mé dílny zde.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.


TOP produkty

Arduino DUE

Arduino DUE
696 Kč s DPH

Arduino MEGA2560

Arduino MEGA2560
424 Kč s DPH

Kontakt

Ing. Petr Foltýn
Kunčice pod Ondřejníkem 814, 73913
TOPlist